Потребителски тенденции на пазара за биохрани

В Европа биохрани основно се купуват в хипер- и супермаркетите. Конкретно в централната част на Стария континент може да се говори за стабилизиране на обемите на продажби, налице е ръст, но е незначителен.

По-съществена динамика нагоре има в страни като Полша, Чехия, Румъния и България, а също така и Турция, казва експертът по сертификация от Украйна Виталий Белоусов, пише изданието AgroPortal.

По думите му Швейцария традиционно е със особен статус сред страните с най-високо ниво на потребление на биохрани на глава от населението – 274 евро. Най-съществен ръст на пазара на биопродукция демонстрира Ирландия – 21,8%.

Белоусов отбелязва още, че потребителите променят предпочитанията си при избора на продукция. Появила се е тенденция към увеличаване на дяла на групата „плодове-зеленчуци-салати“, продукти от свежата група, популярни са станали и т.нар. храни „to go“ и се увеличава числеността на потребителите, които търсят тясноспециализирани продукти.

Сред актуалните тенденции на пазара за храни са натурални съставки „био“, продукти без глутен, лактоза, растителни мазнини и ГМО, вегетариански и енергийни продукти, здравословно хранене, допълва експертът. Той подчертава, че потребителите изпитват все по-голямо доверие към храните, които са био сертифицирани.

Сертификацията гради и укрепва доверието на потребителите към производителя, категоричен е експертът Сергей Галашевский, директор на сертифицираща фирма.

Именно сертификацията определя био производителя като такъв и го разграничава от другите производители на пазара, дава му достъп до особен сегмент от пазара със специална премиум цена, отбелязва той. Сертификацията е важна и за получаването на подкрепа за биопроизводство.