Компания, която се занимава с производството на зеленчуци, се гордее с това, че е успяла да не повиши цените на продукцията си в условия на пандемия от коронавирус. Изходът от ситуацията е бил намерен в лицето на онлайн търговията, пише изданието hortidaily.com.
Hortipolaris е китайска компания, която произвежда зеленчуци, подправки и ягоди. Технологията й на производство се базира на екологичните принципи. Максимално е минимизирано използването на агрохимия. Ситуацията с коронавируса се оказва сериозно предизвикателство пред компанията. Още в началото на кризата Hortipolaris дава обещание – няма да повишава цените на пресните си продукти.
Мениджърът й Ден Сюй споделя: „Нашето оранжерийно стопанство е с площ 3,3 хектара в Миюн близо до Пекин. Произвеждаме чери домати, ягоди и салата. Основно продукцията си продаваме в супермаркетите от високия клас и престижните ресторанти в целия Китай. Повечето ни служители живеят на село, недалеч от Пекин и близо до оранжерията. Поради това не се наложи да преодоляват бариерите на карантинните зони. Те стигаха до работното си място навреме и процесите на производство не бяха нарушени“.
Макар в много райони на страна да имало препятствия с цел ограничаване на трафика, това не повлияло на Hortipolaris. Компанията вече имала изградени собствени канали за продажба на готовата продукция в Пекин и околностите. Разбира се, ситуацията не била съвсем безпроблемна.
Трикратно поскъпнали транспортните разходи, сравнено с година по-рано.
Ние дадохме обещание на китайските потребители, че ще запазим цените стабилни. Пазарната цена на нашата продукция не се повиши в резултат на епидемията. Ние поехме бремето на увеличените транспортни разходи, допълва Ден Сюй.
В самото начало на кризата с коронавируса имахме трудности с онлайн търговията. Много служители на компаниите за експресни доставки попаднаха под карантинните мерки и не можеха своевременно да обработват онлайн поръчките.
Продукцията започна да се трупа по складовете. Клиентите временно прекратиха поръчването на нови доставки. Щом карантините паднаха, персоналът на компаниите за експресни доставки се върна към работата си и поръчките тръгнаха. След това обемът на доставките започна отново да расте, разказва мениджърът на Hortipolaris.
Освен с нестабилен обем на поръчките, производството на китайската компания пострадва и от проблеми с доставките на торове и опаковъчни материали. Имахме продукция, която не можехме да продадем, тъй като нямаше с какво да я опаковаме. В този нелек период ние взимахме материали от други компании, за да не спираме производството, допълва Ден Сюй.
Разпространението на вируса ни показа способностите на китайските компании бързо да реагират на променящата се ситуация, казва мениджърът.
Колкото до нашата продукция, обемът на поръчките на листни зеленчуци бързо се увеличи. За да удовлетворим ежедневно растящото търсене на пазара, ние приложихме технология за нагряване на разсадите и съкращаване на периода на узряване на листните зеленчуци с 30%, допълва Сюй.
През периода на кризата големи търговски вериги за хранителни стоки също се обърнали към възможностите на онлайн търговията. На практика мигновено е бил създаден сегмент за колективно онлайн пазаруване.
Този метод позволява на потребителите да купуват пресни плодове и зеленчуци, без да излизат от домовете си и да рискуват да се разболеят. Конкретно в нашия онлайн магазин в този момент общият обем на поръчките е 50 пъти по-висок, отколкото в дните преди епидемията.
Източник: agri.bg